category
Cosul tau (0) Ai transport gratuit pentru comenzi in valoarea totala de peste 130 lei.

Cosul este gol
 




Produse/Pagina:

Carti Sociologie

Afisare:
 
 

Sortare produse:

Sorteaza dupa
1 2

UMILIREA PUBLICA IN ERA INTERNETULUI

Cand esti un plagiator sau un falsificator de citate, te poti astepta ca viitorul tau sa nu fie tocmai roz daca ajungi sa fii dat in vileag. Dar cum e sa postezi o poza neinspirata pe Facebook sau sa arunci o gluma proasta pe Twitter si sa te trezesti ca viata ti-a fost distrusa intr-o clipa? Si cum ajung niste oameni manati de principii etice absolut sanatoase sa distruga vietile unor semeni de-ai lor fara sa clipeasca? Jurnalistul Jon Ronson scrie despre persoane care au calcat stramb (intr-o mai mica sau mai mare masura) si au fost sfasiate de cruzimea colectiva a internautilor. Cartea este o ampla investigatie despre revirimentul umilirii in public si un studiu important in intelegerea unui nou fenomen social care priveste orice posesor al unui cont pe o retea de socializare. „Un material jurnalistic original si inspirat, care pune in discutie dinamica complexa dintre cel care umileste si cel care este umilit, ambii putand deveni tinta judecatilor grotesti si disproportionate emise de retelele sociale online.” – The Financial Times „Ronson e unul dintre cei mai comici scriitori ai zilelor noastre.” – Will Self, The Guardian „Cartea asta trebuia neap?rat s? fie scris?.” – Salon

UMILIREA PUBLICA IN ERA INTERNETULUI

29,90 Lei
22,43 Lei
TVA inclus
In stoc


DE CE ESTE ROMANIA ASTFEL? AVATARURILE EXCEPTIONALISMULUI ROMANESC

De ce este Romania altfel? se intreba in 2013 Lucian Boia intr-un bine-cunoscut eseu care a stirnit o adevarata gilceava a intelectualilor. Astfel s-a nascut ideea volumului coordonat de Vintila Mihailescu, mai intii ca replica reflexiva la cartea lui Lucian Boia, dar care sa mearga mai departe de polemicile mai mult sau mai putin efemere. Rezultatul este ca, motivati de o reticenta principiala si strategica fata de fenomenul public al exceptionalismului romanesc, antropologi, sociologi, politologi, istorici, universitari si cercetatori incearca sa raspunda la intrebarea "De ce este Romania astfel?". "Oscilam in continuare intre nostalgii dupa leaganul matern al neamului si megalomania dorintei de autodepasire. Se poate spune ca am fost – si am ramas – societatea confruntarii dintre fratii Grimm si Darwin: fie cea a asezarii protectoare in mitologizarea originii, fie cea a tentatiei riscante de a ne gasi locul in mitologizarea evolutiei; intre a fost odata ca niciodata si va fi odata ca niciodata – dar fara asumarea unui este. in ambele cazuri, Istoria noastra a ramas, la nivel discursiv, Poveste." (Vintila Mihailescu)

DE CE ESTE ROMANIA ASTFEL? AVATARURILE EXCEPTIONALISMULUI ROMANESC

43,00 Lei
32,25 Lei
TVA inclus
In stoc


COMPORTAMENTUL SOCIAL

Desi avem impresia ca luam decizii pe baza unor deliberari, deci constient si rational, in realitate pentru noi decid emotiile, normele, prejudecatile, vointa, temerile sau frustrarile. Comportamentul social cerceteaza mecanismele profunde ale actiunii oamenilor, mobilizand intregul inventar al stiintelor sociale. Autorul, Jon Elster, creeaza o structura de analiza si interpretare a unor probleme aparent paradoxale, invatandu-l pe cititor cum sa gaseasca raspunsul la intrebari de genul: De ce, uneori, ni se schimba preferintele prin simpla trecere a timpului? De ce pedepsele, in loc sa reduca rata de incidenta a comportamentului pe care il vizeaza, mai degraba o sporesc? De ce rata sinuciderilor scade atunci cand medicamentele periculoase se vand in folii, fata cu vanzarea lor in flacoane? De ce este mai putin probabil ca oamenii saraci sa emigreze? De ce sunt oamenii dispusi sa investeasca in proiectele altora, in conditiile in care cei din urma pastreaza intregul profit? De ce trag oamenii concluzii care nu sunt sustinute de dovezi? De ce isi exprima unii oameni optiunea de a vota chiar si atunci cand aceasta nu poate produce niciun efect in privinta rezultatului de la urne? De ce firmele investesc in stocuri masive chiar si atunci cand nu anticipeaza o intrerupere a productiei?

COMPORTAMENTUL SOCIAL

74,00 Lei
51,80 Lei
TVA inclus
stoc limitat


CONSILIEREA IN AISTENTA SOCIALA

Elaborata de o echipa de cadre universitare si practicieni, Consilierea in asistenta sociala ofera o perspectiva actuala asupra problemelor specifice domeniului, definind cadrul teoretic si metodologic al activitatii de consiliere si descriind mijloacele de care aceasta dispune. Sint indicate competentele necesare asistentului social in calitatea sa de consilier, granitele etice ale demersului de consiliere si modelele de suport si interventie, de la cele de natura psihologica si psihoterapeutica pina la cele aplicabile in probatiune, in cazul traficului de persoane sau al refugiatilor. Un ghid deopotriva teoretic si practic, volumul se adreseaza specialistilor in consiliere, precum si studentilor si masteranzilor in asistenta sociala.

CONSILIEREA IN AISTENTA SOCIALA

35,00 Lei
26,25 Lei
TVA inclus
stoc limitat


ECONOMIA SOCIALA A GRUPURILOR VULNERABILE

Criza actuala impune reanalizarea teoriilor economice care guverneaza politica dar si planificarea unor actiuni colective in vederea obtinerii bunastarii sociale. Afacerile sociale si antreprenoriatul social ar putea reprezenta economia viitorului alaturi de clasicele afaceri centrate pe profit. Volumul prezinta aceste alternative de dezvoltare economica in paralel cu perspectivele grupurilor vulnerabile confruntate cu lipsuri cronice deficit de resurse si posibilitati limitate de depasire a situatiilor dificile de viata. Pe langa tendintele globale sunt trecute in revista si cele mai noi practici locale privind interventiile si programele de protectie sociala a grupurilor vulnerabile. Elaborat de o echipa de cercetatori si cadre didactice cu preocupari in domeniu manualul se adreseaza studentilor de la facultatile de profil decidentilor din administratia publica centrala si locala precum si practicienilor din sfera asistentei sociale. Din cuprins: Economie sociala si antreprenoriat - Economia sociala din perspectiva politicilor sociale antisomaj - Integrarea persoanelor cu dizabilitati pe piata muncii prin forme ale economiei sociale - Situatia rromilor - Integrarea fostilor detinuti - Integrarea in munca a consumatorilor de droguri - Familii monoparentale - Tinerii care provin din centrele de plasament - Copii si tineri in alte situatii de vulnerabilitate - Situatia persoanelor cu o forma de protectie in Romania: refugiati persoane cu protectie subsidiara

ECONOMIA SOCIALA A GRUPURILOR VULNERABILE

36,90 Lei
27,68 Lei
TVA inclus
stoc limitat


RETELELE SOCIALE

Analiza retelelor sociale are o aplicabilitate extinsa in cercetarea relatiilor, interac-tiunilor si interdependentelor dintre diferiti indivizi. Volumul ofera o introducere in studiul fenomenelor sociale din perspectiva relationala, prezentand teoriile si aparatul conceptual de baza pentru caracterizarea retelelor sociale, precum si instrumentele fundamentale de analiza a acestora. Informatiile teoretice sint completate si ilustrate cu numeroase exemple de analiza a retelelor pe mai multe niveluri, de la grupurile mici la cele de nivel mezo- si macrosocial. Data fiind importanta retelelor sociale in domenii ca economia, politica si cultura, lucrarea se adreseaza unui public divers: studenti si profesori la facultatile de stiinte sociale, manageri, consultanti si antreprenori. Din cuprins: Scolile de studiu al retelelor sociale; Elemente de analiza a retelelor sociale; Proprietati structurale ale retelelor; Chestionarele sociometrice; Solutii software destinate analizei retelelor sociale; Teorii si teme de cercetare; Argumentul gaurilor structurale si modalitati de masurare a capitalului social; Contagiunea sociala: coeziune si echivalenta structurala; Retelele de schimb; Putere si dependenta in retelele de schimb; Reciprocitate si risc in schimburile sociale.

RETELELE SOCIALE

24,95 Lei
18,71 Lei
TVA inclus
stoc limitat


INTRODUCERE IN SPSS PENTRU CERCETAREA SOCIALA SI DE PIATA

Volumul ofera profesionistilor din domeniul sociologiei si marketingului notiuni teoretice si aplicatii practice pentru calculul si analiza datelor statistice cu ajutorul SPSS, versiunea 17. Studentii si profesorii de la facultatile de sociologie, marketing si administrarea afacerilor, masteranzii, doctoranzii si cercetatorii gasesc aici informatii necesare cu privire la crearea si gestionarea bazelor de date, curatarea si validarea lor, explorarea datelor, tratarea nonraspunsurilor. Pe linga prezentarea etapelor analizei statistice, diferitele capitole propun exercitii de verificare si consolidare a cunostintelor, precum si exemple de analize pentru cei care nu doresc sa memoreze formule, ci sa inteleaga cum pot face o astfel de analiza pe baza propriilor date utilizind SPSS.
 
Din cuprins:
Crearea unei baze de date • Gestionarea bazei de date • Etichetarea variabilelor si a valorilor variabilelor • Definirea nonraspunsurilor • Validarea logica prin urmarirea filtrelor si a unor intrebari factuale • Asocierea intre variabile categoriale. Tabelul de contingenta • Diferente intre medii: testul t pentru esantioane independente si ANOVA • Explorarea datelor • Corelatia si regresia liniara multipla

INTRODUCERE IN SPSS PENTRU CERCETAREA SOCIALA SI DE PIATA

28,90 Lei
21,68 Lei
TVA inclus
stoc limitat


PROSTITUTIA: POLITICI SI PRACTICI

Pornind de la o ampla analiza a prostitutiei stradale din Bucuresti, volumul isi propune sa clarifice dimensiunile acestui fenomen si sa arate cum sistemul de reglementare a prostitutiei influenteaza viata celor implicati in comercializarea sexului. Rezultatele studiului, similare celor obtinute in alte tari, constituie un argument in favoarea ideii ca realitatile sociale ale prostitutiei stradale nu depind de conditiile culturale nationale. Pe baza unui model normativ derivat din gandirea feminist-liberala, este respins regimul de prohibitie a prostitutiei, considerat nociv pentru prostituatele stradale, iar analiza modului in care acestea se raporteaza la ocupatia si identitatea lor sociala furnizeaza date noi, utile deopotriva in cercetarea academica si in elaborarea proiectelor de politici publice. Din cuprins: Dimensiuni teoretice ale fenomenului prostitutiei; Definiri ale prostitutiei in teoria politica feminina; Activitati specifice industriei sexuale: prostitutia, serviciile de escorta si pornografia; Dimensiunea etica a fenomenului prostitutiei; Politizare si noi abordari; Caracteristicile sexului comercial in Romania; Studiu cu privire la prostitutia stradala bucuresteana.

PROSTITUTIA: POLITICI SI PRACTICI

27,95 Lei
20,96 Lei
TVA inclus
stoc limitat


CONDITIA ROMA SI SCHIMBAREA DISCURSULUI

Vazuti ca o familie extinsa, ca un grup solidar sau ca un popor care nu si-a gasit deocamdata locul din punct de vedere geografic si social, romii fac obiectul multor studii din diverse domenii. Mentalitatea generalizata cu privire la neintegrarea romilor in societatile in care traiesc a caracterizat multa vreme si mediul stiintific romanesc, problematica acestei minoritati nefiind inca pe deplin explorata. In incercarea de a defini elementele caracteristice identitatii romilor si de a explica modul in care ceilalti se raporteaza la ei, mai multi antropologi au efectuat cercetari in comunitatile rome din Romania si din alte tari. Rezultatele acestor cercetari sint reunite intr-unul din primele volume de antropologie recenta a culturii si societatii rome din literatura autohtona. Povestile de viata relatate, completate de descrierea traditiilor si obiceiurilor, a portului si muzicii, de la cea a vechilor lautari pina la manele, contureaza o imagine realista a acestei etnii, precum si noi perspective si directii de analiza.

CONDITIA ROMA SI SCHIMBAREA DISCURSULUI

27,90 Lei
20,93 Lei
TVA inclus
stoc limitat


SOCIOLOGIA MISCARILOR SOCIALE. DE CE SE REVOLTA OAMENII?

Cartea de fata este o sociologie a protestului si revolutiei intelese ca procese de schimbare in profunzime a societatii. Aparent surprinzator si relativ inexplicabil, clase sau grupuri sociale contesta autoritatea publica, exprima preferinte pentru un nou set de reguli sociale si politice, afiseaza atitudini si comportamente diferite, altereaza stilurile culturale si, nu in cele din urma, atenteaza la practicile institutionale. De aceea, atunci cand cei multi si lipsiti de putere se mobilizeaza si sunt motivati de acelasi set de preferinte si atitudini, actiunea colectiva este doar o chestiune de timp. Revoltele populare, revolutiile, conflictele civile, grevele, demonstratiile, conspiratiile si internationalele sunt interpretate in aceasta carte ca actiuni colective, altfel numite miscari sociale.

SOCIOLOGIA MISCARILOR SOCIALE. DE CE SE REVOLTA OAMENII?

49,90 Lei
27,45 Lei
TVA inclus
stoc limitat


CREATORII DE HITURI

in aceasta lucrare de investigatie originala, Derek Thompson dezvaluie psihologia ascunsa a motivelor pentru care ne plac anumite lucruri si explica economia pietelor culturale care ne contureaza vietile fara sa ne dam seama. Autorul demonteaza miturile siropoase despre crearea hiturilor care domina cultura pop si afacerile si ne arata ca succesul nu depinde doar de calitate – unele dintre cele mai populare produse din istorie s-au aflat la un pas de esec. De la inceputurile artei impresioniste pana la viitorul Facebook, de la micii designeri de pe Etsy pana la originile Star Wars, Derek Thompson nu lasa nimic necercetat, pentru a ne spune povestea fascinanta a modului in care functioneaza cultura si a motivelor pentru care unele produse au priza la public. in Creatorii de hituri, Derek Thompson investigheaza: • Legatura secreta dintre atractivitatea programelor postului ESPN si refrenele memorabile ale cantaretului The Weeknd; • Motivele pentru care Facebook este cel mai important ziar al lumii moderne; • Modul in care criticii publicitatii au anticipat ascensiunea lui Donald Trump; • Cum un scolar de clasa a V-a a lansat din intamplare "Rock Around the Clock", cel mai mare hit din istoria rock-and-rollului; • Motivele pentru care Barack Obama si autorii discursurilor lui se considera compozitori; • Modul in care Disney a cucerit lumea si, cu toate acestea,viitorul hiturilor apartine amatorilor ?i indivizilor cu simt practic; • Cum un colectionar francez a creat canonul impresionist din pura intamplare; • Dovezile care arata ca hiturile muzicale nu sunt intotdeauna ?i cele mai bune; • Motivele pentru care aproape toate blockbusterele de la Hollywood sunt continuari, remake-uri ?i adaptari; • Modul in care statisticienii au demonstrat ca "viralizarea" este un mit. Captivanta ?i plina de surprize legate de motivele pentru care unele idei prind avant, iar altele nu se desprind niciodata de la sol. Aceasta carte continua ceea ce a inceput The Tipping Point. Adam Grant, autorul cartilor Originalii ?i A da ?i a lua De ceva vreme, Derek Thompson este una dintre cele mai stralucite voci noi ale jurnalismului american si, prin intermediul acestui volum, devine una dintre cele mai stralucite voci noi din lumea cartilor de nonfictiune. Creatorii de hituri ofera o perspectiva convingatoare asupra modului in care functioneaza mass-media ?i a felului in care se raspandesc ideile. Daniel H. Pink, autorul cartilor Drive ?i A vinde e omene?te Creatorii de hituri este o lectura fantastica, o combinatie spumoasa de povestiri fascinante, date ?tiintifice de ultima ora ?i sfaturi de business minunate. Thompson imparta?e?te mai multe idei interesante per paragraf decat orice alt scriitor din ziua de astazi. Aceasta carte este o biblie pentru oricine a incercat vreodata sa promoveze ceva, de la produse, oameni ?i idei pana la carti, filme ?i seriale de televiziune. Adam Alter, autorul cartilor Roz tranchilizant ?i Irresistible O explorare fascinanta a relatiei dintre vocatie ?i sarguinta, o analiza a modurilor in care totul – de la imigratie pana la distributie – contribuie la modelarea imaginatiei populare. Dupa ce o vei citi, probabil ca nu te vei mai uita cu aceia?i ochi la filmul sau cantecul preferat. O lectura obligatorie pentru oricine lucreaza in industria divertismentului.

CREATORII DE HITURI

49,00 Lei
46,55 Lei
TVA inclus
In stoc


MASURAREA SOCIOLOGICA: TEORII SI PRACTICI ALE CUANTIFICARII

Destinat studentilor la stiinte sociale preocupati de cercetarile cantitative, dar si profesionistilor din domeniul politicilor publice, volumul prezinta in detaliu evaluarea practicilor de masurare in cercetarile sociologice pe baza de sondaj. In procesul de cuantificare, autorii sondajelor trebuie sa ia in considerare citiva factori fundamentali: ce procese sociale studiaza si prin ce concepte le analizeaza? Cum gasesc respondentii si cum ii coopteaza in studiul lor? Cum evalueaza raspunsurile si cum le interpreteaza? Exemplele prezentate demonstreaza ca masurarea sociologica este nu doar o operatie tehnica, ci si o actiune fundamentata pe premise teoretice care are consecinte conceptuale, transformind adesea subiectul analizei.

MASURAREA SOCIOLOGICA: TEORII SI PRACTICI ALE CUANTIFICARII

28,90 Lei
21,68 Lei
TVA inclus
stoc limitat


VIITORUL NU IA PRIZONIERI. CUM NE PUTEM GESTIONA GEOGRAFIA SI ANXIETATILE COLECTIVE

Diverse evenimente de natura geopolitica, strategica, economica sau identitara legate de relatiile dintre Romania si Rusia, Ucraina, Turcia ori China, sau de dilemele apartenentei la UE si NATO, mi-au semnalat faptul ca noi romanii, ca popor, avem o multime de temeri, fobii si obsesii legate de securitatea nationala. Ne temem de vecini acaparatori si cu planuri "ascunse", de incapacitatea Vestului de a gestiona provocarile noului mediu de securitate mai ales ca SUA pivoteaza spre A sia-Pacific iar Afganistanul e departe de a fi stabilizat, in timp ce UE se infunda in criza economico-institutionala iar NATO da semne de slabiciune. Suntem ingrijorati de un Iran islamist si asertiv, de imigratia musulmana, de explozia demografica a romilor sau de separatismul afisat de multi maghiari si secui. Acest volum isi propune sa fie un ghid pentru decidentii politicii externe si de securitate prin hatisul incertitudinii strategice specifice unui mediu de securitate volatil, dar si o agenda de actiune, un inventar al marilor probleme strategice specifice Romaniei, accesibil studentilor, jurnalistilor, publicului mai larg.

VIITORUL NU IA PRIZONIERI. CUM NE PUTEM GESTIONA GEOGRAFIA SI ANXIETATILE COLECTIVE

37,50 Lei
20,62 Lei
TVA inclus
stoc limitat


IMAGINEA ROMANILOR IN SPATIUL LINGVISTIC GERMAN

O incercare sistematica si ampla, intinsa pe parcursul unui secol si jumatate, de a contura o imagine a romanilor in ochii altor nationalitati, cele de limba germana. Reputat romanist si excelent cunoscator al limbii si culturii romane, Klaus Heitmann aduna toate sursele disponibile intre 1775 si 1918 si le grupeaza tematic, in efortul de a surprinde toate "particularitatile nationale" ale romanilor. Aprecierile facute la adresa poporului roman si a trasaturilor sale sint organizate in functie de diverse criterii in cadrul fiecarei sectiuni si sint contextualizate in raport cu evenimentele epocii si alte popoare din zona. In plus, ele sint privite in relatie cu atitudinea de ansamblu, favorabila sau defavorabila romanilor, a autorului in cauza. Gasim aici luate in discutie cele mai varii trasaturi de caracter si moravuri, de la harnicie/indolenta la religiozitate, de la fatalism la morala sexuala, de la viata de familie la comportamentul social, ba chiar si prognoze privind evolutia natiunii romane. Din cuprins: Despre "particularitatile nationale ale romanilor" - Romanii in contextul mai larg al Europei de Sud-Est - Obiceiurile si modul de viata ale romanilor - Atitudinea fata de curatenie - Un popor harnic? - Alcoolul la romani si germani - Morala sexuala, casatoria si viata de familie la romani - "Galanteria" din paturile de sus ale oraselor - Comporta-mentul social al romanilor - Criminalitatea la romani si la germani - Ospitalitatea romaneasca - Popor vesel sau trist? - Impasibilitate si fatalism - Religiozitatea romanilor - Despotismul in Moldova si Valahia - Potentialul latent de dezvoltare al romanilor.

IMAGINEA ROMANILOR IN SPATIUL LINGVISTIC GERMAN

38,90 Lei
29,18 Lei
TVA inclus
stoc limitat


DRAGOSTE, FAMILIE SI FERICIRE. SPRE O SOCIOLOGIE A SENINATATII

Definita in general in termeni specifici psihologiei, dragostea a facut rareori obiectul studiilor sociologice. Dragoste, familie si fericire schimba aceasta viziune, fiind prima lucrare de specialitate din mediul academic romanesc care analizeaza in mod sistematic evolutia celor trei concepte de-a lungul istoriei. Autorii abordeaza dragostea din punct de vedere psihosocial, urmaresc tendintele populatiei referitoare la casatorie, divort si nasteri, ofera solutii pentru ameliorarea situatiei persoanelor de varsta a treia si dezbat principalele aspecte ale fericirii din perspectiva psihosociologiei, precum si sistemele de valori si atitudini in cadrul comportamentelor prosociale. Rationalitatea, starea de bucurie, emotiile sau tentatia de a barfi completeaza tematica volumului, incurajand continuarea cercetarilor legate de universul familiei. O lucrare inovatoare, care se adreseaza atat studentilor si specialistilor din domeniile sociologiei, psihologiei, pedagogiei sau psihopedagogiei, cat si publicului larg. Din cuprins: Dragoste si casatorie. Posibile temeiuri pentru o sociologie a seninatatii; Consideratii asupra unor aspecte demografice ale familiei europene de azi; Singuratate si seninatate: strategii de optimizare a vietii la varsta a treia; O lectura din perspectiva psihologiei interculturale; Inapoi la rationalitate! Rationalitate tare si rationalitate slaba: de la Condorcet la Arrow; Interventia psihosociologica, rezolvarea problemelor si bucuria fundamentata; Cateva reflectii psihologice privind emotia si virtutea intr-o sociologie a seninatatii.

DRAGOSTE, FAMILIE SI FERICIRE. SPRE O SOCIOLOGIE A SENINATATII

40,90 Lei
30,68 Lei
TVA inclus
stoc limitat


1 2

1 2



Contact Strada Fainari Nr. 3, Etaj 1, Sector 2, Bucuresti, Cod Postal 021221 (VEZI HARTA) 031/413 43 33 contact@dol.ro