ISTERIA
CHRISTOPHER BOLLAS
Cod produs: YTR01077
nu este in stoc
Acest produs nu mai este la vanzare
Propriul lui corp ii impune o logica pe care o detesta. isi inlocuieste trupul manat de biologia-i proprie cu unul imaginar, care simbolizeaza cat este de iritat de parţile devitalizate ale corpului sau si care arata, in acelasi timp, cat de puţin ii pasa de chinul acestuia. Va ramane indiferent la corpul sau. Sexualitatea lui i se pare ca-1 fragmenteaza si, desi isi refuleaza Ideile sexuale,...
Daca esti din
se livreaza in 2-5 zile lucratoare
Ai intrebari?
Suna-ne acum la 0311.100.294
Transport Gratuit
Peste 125 RON
Oferi un cadou?
Ti-l impachetam noi!
Isteria de Christopher Bollas
Propriul lui corp ii impune o logica pe care o detesta. isi inlocuieste trupul manat de biologia-i proprie cu unul imaginar, care simbolizeaza cat este de iritat de parţile devitalizate ale corpului sau si care arata, in acelasi timp, cat de puţin ii pasa de chinul acestuia. Va ramane indiferent la corpul sau. Sexualitatea lui i se pare ca-1 fragmenteaza si, desi isi refuleaza Ideile sexuale, in mod paradoxal acestea devin parca si mai buternice, incercand mereu sa revina in constient.
Adesea se va disocia de aceste reveniri, parand rece si ascetic. Sau poate face opusul, devenind un soi de maestru de ceremonii al lumii sale interioare, expunandu-si ideile sexuale in propriul sau teatru intern permanent.
Intre aceste extreme, se pierde in lumea reveriilor sale, unde, printre alte posibilitaţi, poate ramane perpetuu inocent, traind ca un copil in trup de adult. Isi poate transmite starea de spirit in moduri atat de bine mestesugite, incat cei cu un temperament similar pot sa se identifice cu suferinţa lui. Se poate trezi intr-o comunitate de fiinţe asemanatoare, toate transmiţandu-si simptomele incoace si incolo pe propriul lor Internet psihic. Acesta este istericul.
Orice eseu despre isterie este obligat sa-i abordeze fai¬moasele trasaturi, Clnd ne gandim la isterie, ne gandim la oameni care sunt tulburaţi de cerinţele sexuale ale corpului lot si de ideile sexuale refulate; care sunt indiferenţi la conversie; care se supraidentifica cu celalalt; care se exprima intr-o ma¬niera teatrala; care mai degraba isi viseaza cu ochii deschisi existenţa, in loc sa se implice in ea; si care prefera iluzia ino¬centei copilului in locul lumescului adultului. De asemenea, sunt foarte sensibili la sugestie, fiind influenţaţi cu usurinţa de ceilalţi sau, dimpotriva, pasand idei altor isterici, la randul lor. Desi una sau mai multe dintre trasaturile de mai sus sunt comune si altor tulburari caracteriale, doar isteria le imbina pe toate intr-o singura forma dinamica.
Una dintre sarcinile pe care mi le-am propus este sa ofer o teorie care sa impleteasca toate aceste trasaturi sub forma isteriei.
Teoriile diverse ale isteriei au avut tendinţa sa privilegieze anumite perspective in detrimentul altora, de parca aceste teorii ar fi fost mici armate angajate intr-un razboi unele contra altora. Daca vii cu o contribuţie biologica la interpretarea iste¬ricului privind propria-i suferinţa — cum ar fi faptul ca acesta nu recunoaste importanţa dimensiunii bio-logice a excitarii sale sexuale — asta inseamna ca explicaţia este bazata pe biologie?
Adesea se va disocia de aceste reveniri, parand rece si ascetic. Sau poate face opusul, devenind un soi de maestru de ceremonii al lumii sale interioare, expunandu-si ideile sexuale in propriul sau teatru intern permanent.
Intre aceste extreme, se pierde in lumea reveriilor sale, unde, printre alte posibilitaţi, poate ramane perpetuu inocent, traind ca un copil in trup de adult. Isi poate transmite starea de spirit in moduri atat de bine mestesugite, incat cei cu un temperament similar pot sa se identifice cu suferinţa lui. Se poate trezi intr-o comunitate de fiinţe asemanatoare, toate transmiţandu-si simptomele incoace si incolo pe propriul lor Internet psihic. Acesta este istericul.
Orice eseu despre isterie este obligat sa-i abordeze fai¬moasele trasaturi, Clnd ne gandim la isterie, ne gandim la oameni care sunt tulburaţi de cerinţele sexuale ale corpului lot si de ideile sexuale refulate; care sunt indiferenţi la conversie; care se supraidentifica cu celalalt; care se exprima intr-o ma¬niera teatrala; care mai degraba isi viseaza cu ochii deschisi existenţa, in loc sa se implice in ea; si care prefera iluzia ino¬centei copilului in locul lumescului adultului. De asemenea, sunt foarte sensibili la sugestie, fiind influenţaţi cu usurinţa de ceilalţi sau, dimpotriva, pasand idei altor isterici, la randul lor. Desi una sau mai multe dintre trasaturile de mai sus sunt comune si altor tulburari caracteriale, doar isteria le imbina pe toate intr-o singura forma dinamica.
Una dintre sarcinile pe care mi le-am propus este sa ofer o teorie care sa impleteasca toate aceste trasaturi sub forma isteriei.
Teoriile diverse ale isteriei au avut tendinţa sa privilegieze anumite perspective in detrimentul altora, de parca aceste teorii ar fi fost mici armate angajate intr-un razboi unele contra altora. Daca vii cu o contribuţie biologica la interpretarea iste¬ricului privind propria-i suferinţa — cum ar fi faptul ca acesta nu recunoaste importanţa dimensiunii bio-logice a excitarii sale sexuale — asta inseamna ca explicaţia este bazata pe biologie?
ISBN | 9789737078179 |
Autor | Christopher Bollas |
Colectie | Psihologie. Psihoterapie |
Editura | Trei |
Tip coperta | Paperback |
An aparitie | 2013 |
Numar pagini | 352 |
Fii primul care sparge gheata!
Spune-ne parerea ta despre acest produs si porneste discutia.